[quote="Graf_Fridrih"]Лавки по ссылке эти же.
Лавки? Хм, может быть, они были от CanonUK
Как видно, они там не самые страшные. А ещё говорят, что "За рубежом грибных лесов нет." (с) "Хиппи лохматый"
На самом деле ЕР вызывает уважение... Ну, в какой-то мере... За упорство.
Как в том анекдоте - "... Мне кричат - говно, говно!, а я - кланяюсь, кланяюсь..."
Уж сколько лет пинают Эрика, а он все равно свое гнет... На две правильных схемы - четыре левых... И ведь не скажешь, что не прав, ибо есть верные ссылки и схемы, но в целом - УГ. И это, безусловно, печально.
Нынешнее "обострение", с одной стороны, ярче проявляет симптомы, но с другой стороны... Есть люди которые ему верят и будут хлебать это "варево" полными ложками, к сожалению.
Добавлено: Вт Июн 28, 2011 11:20 am
Заголовок сообщения:
Что касается скинов симулятора Ил-2, DT - нынешний разработчик которому перешли права на симулятор, с патча 4.10 увязывает цвета ВВС РККА по сканам выкрасок ув Аканихина. Т.е новые скины делаются в правильных красках, ну а старые, как говорится для истории
Добавлено: Вт Сен 20, 2011 7:29 pm
Заголовок сообщения:
Коллеги!Вынужден покаяться:я всё своё сознательное время красил самолёты неправильно!Потому что никогда не видел этого замечательного ресурса
А вот в детстве(видимо подсознание подсказывало)красил бумажные самолётики почти в те же цвета
Добавлено: Вт Сен 20, 2011 7:39 pm
Заголовок сообщения:
Serg62 писал(а):
А вот в детстве(видимо подсознание подсказывало)красил бумажные самолётики почти в те же цвета
польские издатели бумажных моделей красят в эти цвета до сих пор
вот, прошу любить и жаловать, свежачок - сегодняшний анонс лидера картонно-модельной индустрии пана Анджея Халинского:
дело Пилявски живет и процветает
I tired to say - Eric's color shadows not fully correct.
Krofire, you has a very nice yak, but you AMT-12 color has too green shadows that real
Use as reference http://plasticmodel.ru/?page=paints&fact...mel&lang=e
Цитата:
EP "the Administrator" Wrote:
Well, by all means any specific colour interpretation is open to considered debate and discussion. This is of course how the science on these topics progresses. But, this kind of posting is is so utterly pathetic that I just cannot find the words for it....
Mikhail13, IF you --or this model paint company (Akan)-- had ever undertaken any research of any kind, you would have discovered already that the paint on the museum exhibits which you/they hold with such unqualified esteem are not aviation lacquers, let alone are they examples of authentic AMT finish. Their appearance is therefore meaningless in the extreme. Furthermore, had you/they performed any kind of analysis, you would have noticed that the traditional (at least up to 2005) finish on Monino's "La-7" exhibit is (or was) indeed authentic AMT-12, provable by both chemical and spectrographic examination. You might also find the dried up tin of AMT-12 which was used to paint it if you searched around; 15 years ago it was in a box just behind the Sopwith Triplane.
I would be delighted to hear your or their analytical test results on this, or upon any other authentic sample of AMT-12 lacquer. Should you ever perform such research, I would be happy to add these results to my own body of work, supplementing the 20+ samples of this lacquer which I have now. I am quite certain, however, that were you/they ever to examine an authentic specimen of AMT-12 that you would be perfectly satisfied with the general value of the chip which I have suggested.
In the meantime, we would all appreciate it greatly if you would not insult our collective intelligence by declaring the Truth of the Universe to us by virtue of the occasional museum visits of a model paint manufacturer. Quite frankly, you are simply making a complete fool of yourself by so doing, and your tone is unpalatable and condecending. Expressing your opinion is perfectly fine; dictating "reality" to the Forum is not.
Just in closing, I would like to respond to the many dozens of messages and e-mails I have received of late asking why I do not participate more actively on this Forum. I will simply hold up this thread as yet another shining example of why I do not. So long as this type of behaviour is deemed to be acceptable, then my active participation is neither required nor appropriate.
Никто не заботился о выживаемости летчиков так, как советское руководство. Пилоты были прикрыты качественной броней - на советских истребителей чуть ли не первыми появились бронеспинки (для справки - специальная авиационная броня АБ со стойкостью в 1,5 раза выше, чем немецкая), почти все истребители имели бронестекла, была введена огнестойкая одежда, самолеты оснащались системой наддува баков нейтральным газом. В результате смертность от ожогов советских летчиков-истребителей была в 10 раз ниже, чем у американских!
Подниму тему, сегодня читая на ЛЕМБ ветку о рлм83, там проскочило имя Пилавски, к которому один пользователь отнёсся скептически:
Цитата:
The name 'Pilawskii' in association with paint tends to start alarm bells ringing with me I'm afraid, and as it says 'Kjetil and myself' it must be Mr Pilawskii.
На что получил ответ:
Цитата:
if the name Pilawskii starts ringing alarm bells with you, I would urge you to seek other sources than the forum on a website which has a clear agenda against mr. Pilawskii's findings. And please use some sources whose sources is not solely googling the internet! Let me tell you that Eric has more than 20 years of experience studying VVS and other collurs and he travelled the Soviet Union when it was still the Soviet Union and checked the paint samples on old aircraft and archival material there which are now largely disappeared (i.e. sold!) or unaccessible, respctively, in modern Russia.
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы не можете скачивать файлы